ליברמן: "נתניהו תמיד ייכנע למפלגות החרדיות"

    יו"ר ישראל ביתנו נאם היום בועידת המפלגה ותקף את קשרי נתניהו עם החרדים: "בכל קואליציה עתידית השותפות הראשונות הן המפלגות החרדיות, ותמיד תהיה להן עדיפות על פני כל המפלגות האחרות כולל זכות וטו. בשום קונסטלציה בעתיד נתניהו לא יוותר על המפלגות החרדיות ותמיד ייכנע לכל דרישותיהן"
    איתי גדסי 1 Comment on ליברמן: "נתניהו תמיד ייכנע למפלגות החרדיות"

    יו"ר ישראל ביתנו נאם בועידת המפלגה ותקף את קשרי נתניהו עם החרדים: "בכל קואליציה עתידית השותפות הראשונות הן המפלגות החרדיות, ותמיד תהיה להן עדיפות על פני כל המפלגות האחרות כולל זכות וטו. בשום קונסטלציה בעתיד נתניהו לא יוותר על המפלגות החרדיות ותמיד ייכנע לכל דרישותיהן"

    יו"ר ישראל ביתנו נאם היום בועידת המפלגה ותקף את קשרי נתניהו עם החרדים: "בכל קואליציה עתידית השותפות הראשונות הן המפלגות החרדיות, ותמיד תהיה להן עדיפות על פני כל המפלגות האחרות כולל זכות וטו. בשום קונסטלציה בעתיד נתניהו לא יוותר על המפלגות החרדיות ותמיד ייכנע לכל דרישותיהן"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הועידה הרביעית של מפלגת ישראל ביתנו, הנערכת אחת לחמש שנים, מתקיימת הערב (ה') בבניני האומה בירושלים. יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן נאם לפני שעה קלה. בנאומו תקף ליברמן את נתניהו והסביר מדוע לא נכנס לממשלה.

    ליברמן דיבר על עומק המחויבות של נתניהו למפלגות החרדיות, ואמר: "כשהלכנו לנשיא לאחר הבחירות המלצנו על נתניהו כמועמד להרכיב את הממשלה ללא תנאים מוקדמים. לא ניסינו לדבר איתו לפני ההמלצה או לקבל הבטחות מראש. אבל אני מכיר את האיש טוב, אפילו טוב מאוד. לכן אמרתי שאני לא אחתום על ההסכם הקואליציוני לפני שאראה את ההסכם עם החרדים. היה ברור לי שלפני שנתניהו פיזר את הקואליציה הקודמת והלך לבחירות הוא הגיע להבנות עם המפלגות החרדיות.

    "כשראיתי את ההסכם הבנתי דבר נוסף, שההבנות שלו עם המפלגות החרדיות הן לא רק לגבי הכנסת ה-20, אלא גם לגבי הכנסת ה-21, הכנסת ה- 22 וכן הלאה. בקיצור לגבי כל הכנסות העתידיות וכל מערכות הבחירות בהן הוא מתכוון לקחת חלק. ותאמינו לי הוא מבחינתו מתכוון להישאר במערכת הפוליטית עד לשנת 2069.

    "המשמעות של זה היא שבכל קואליציה עתידית השותפות הראשונות הן המפלגות החרדיות, ותמיד תהיה להן עדיפות על פני כל המפלגות האחרות כולל זכות וטו. בשום קונסטלציה בעתיד נתניהו לא יוותר על המפלגות החרדיות ותמיד ייכנע לכל דרישותיהן.

    "נקודה נוספת שחשוב להדגיש כאן הערב, היא הדיונים וההתלבטויות שליוו את גיבוש ההחלטה הסופית שלא להצטרף לממשלה, עם כל הסיכונים וההשלכות. אני גאה שאנחנו המפלגה, אולי היחידה, שהיתה מסוגלת לקבל החלטה מוסרית ועקרונית ולוותר על מנעמי השלטון. תאמינו, אני יכול להעיד מניסיוני האישי שזה הרבה יותר טוב, הרבה יותר נוח, הרבה יותר נחמד לשבת בכורסת שר החוץ מאשר בכיסא של ח"כ באופוזיציה. אך הוכחנו שהבחירה המוסרית היא הבחירה הנכונה. כשאתה עומד בפני שתי אלטרנטיבות –  עקרונות או כיסאות – תהיה נאמן לדרכך.

    ועידת "ישראל ביתנו" מתקיימת אחת ל-4 שנים ובה נערכות בחירות למוסדות המפלגה. בתחילת דבריו אמר ח"כ ליברמן כי "ב-17 שנות קיומה של "ישראל ביתנו" ידענו עליות ומורדות, אבל תמיד היתה לנו דרך ברורה, עקרונוׄת, נחישות, התמדה ומוכנות ללכת נגד הזרם. רק בזכות תכונות אלו הפכנו לגורם משמעותי ומשפיע במערכת הפוליטית הישראלית, למרות המתקפות הבלתי פוסקות מכל עבר. ספק אם היה פרשן פוליטי אחד בשנת 1999 שהאמין שנהפוך לחלק בלתי נפרד מהנוף הפוליטי הישראלי, ולא נהיה תופעה חולפת שתעלם לאחר מערכת בחירות אחת או שתיים, אבל בסופו של דבר היום כבר כולם מבינים שהחדשנות הפוליטית, והחשיבה המקורית בכנסת ישראל שייכים קודם כל ל"ישראל ביתנו" ואנו היינו אלו שהגו ראשונים, בין היתר, את רעיון חילופי השטחים והאוכלוסיות, ההסדר האזורי, משכנתא 90%, רפורמה בפנסיות והרעיון של "בלי נאמנות אין אזרחות" והחקיקה הנובעת מכך".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שליברמן יפסיק לבלבל את המוח
      הסיבה שהוא לא בקואליציה היא לא מתוך ויתור על מנעמי השילטון בגלל החרדים
      אלא מדובר בכלל על ויתור מנעמי החקירות של אנשי מפלגתו וכל הרעש התיקשורתי מסביב (תזכורת – מפלגתו של ליברמן נחשפה לפני זמן לא רב כמפלגה המושחתת ביותר מאז קום המדינה עם רשימה ארוכה של חברים מושחתים יחד ובו זמנית!!!)
      במצב כזה עדיף לא להיות בקואליציה כמו סדין אדום בפני השוורים השמאלנים (וכפי שנהג השר לשעבר סילבן שלום ועוד אחרים)
      ליברמן צריך לקלוט שאנחנו החרדים לא מתכוונים להיות שק החבטות שלו!